aksa jeneratör anadolu yakası bölge müdürlüğü

Aksa Dizel Jeneratör

Dizel Jeneratör Nedir Bilgilendirme

Aksa Dizel Jeneratör Nedir ?

Kısaca özetlememiz gerekirse dizel jeneratörler mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren makinelerdir. Ana bileşenleri Tahrik kaynağı dizel motor, elektrik makinesi alternatörü, kumanda panosu, kuvvet panosu, ve mekanik birleştirme elemanlarıdır.

Dizel motorlarda klasik motorlara göre olması gereken farklı özellikler vardır.
Yakıt pompası regülatöre sahip olmalı (mekanik, elektronik, veya hidrolik) Motor devrindeki değişim direkt olarak frekansı etkileyeceğinden frekans metre veya takometre ile devir değişikliklerini izlemek mümkün olacaktır. Frekans metresi veya takometresi olmayan bir gurupta motor devrinin düşmesinin fark edilmesi mümkün değildir.

Devirin etiket değerinden daha düşük olması halinde voltajın normal değerde tutulması voltaj regülatörünün fazladan ikaz akımı geçirmesi ile mümkün olacaktır. Voltaj regülatörünün büyük akım geçirmesi alternatörün ikaz salgılarının hasar görmesine neden olacaktır. Bazı hallerde voltaj regülatörünün fazla akım geçirmesi, voltajın sabit tutulmasına yetmez ve voltajda düşmeler meydana gelebilir.

Dizel Jeneratör Çalışması

Sanayi makinelerinin tahrikinde kullanılan motorların momenti gerilimin karesi ile doğru orantılıdır. Bu orantıya bağlı olarak gerilimin düşmesi ile büyük moment kayıpları oluşturur. Motor devrinin düşmesi frekansta da düşme meydana getirecektir.

Bunun sonucunda alternatörün beslediği iş makinelerinin devirleride frekans ile doğru orantılı düşecektir. Dizel motorun mazot pompasında regülatör olması gerekir. Regülatör sayesinde ani yükselme değişimlerinde devir sabit tutulur. Alternatör etiketinde belirtilen değerler normal yükteki devirlerdir.

Dizel alternatörün boşta çalışma esnasında mekanik regülatörlü motorlarda devir etiket üzerindeki belirtilen devirden % 4,5 fazlasına ayarlanmalıdır.

Bunun için alternatör frekansını 52 hz ye ayarlamak gerekir. Bu A2 dizel hız regülatörünün değerine karşılık gelir. frekansları boşta iken 52 hz ye ayarlanan alternatör tam yüklendiğinde frekans 50 hz olur ve çalışma esnasında devri hiçbir zaman alternatör etiketindeki değerden aşağı olmamalıdır.

Elektronik ve hidrolik regülatörlerde boştaki devir 50 hz olarak ayarlanır çünkü mekanik regülatörlerdeki gibi yüke göre değer kaybetmeyecek ve yükte de boşta da 50 hz olacaktır.
Pervane yapıları üfleyen tip olmalı. Bilindiği gibi araç tipi dizellerde pervane tipi emen tiplerdir. Bunun amacı hareket eden aracın yaratmış olduğu hava akım gücünden faydalanmaktır.

Sabit tip dizel motorun pervanesi ise havayı motor üzerinden çekip dışarıya üfleyen tipte olmalıdır. Bunun amacıda hareket halindeki havanın alternatör gövdesi motor bloğu ve daha sonrada radyatör peteklerini soğutarak dışarı atılması sayesinde daha verimli bir soğutma gerçekleştirmesidir.

Dizel Jeneratörlerdeki Çalışma sistemleri


Dizel motor silindirindeki her patlama devirde ani değişimlere sebep olur. Bu darbelerin alternatöre etkisini azaltarak voltajdaki düzensizlikleri önlemek için ağır tip volan kullanılmalıdır. Böylece volanın  savrulma momentinden yararlanılarak dizel motordaki patlamaların alternatör miline etkisi azaltılır.. gereğinden daha az volan kullanılması alternatörün belediği lambaların ışıklarında ilk çalışmadan itibaren titreşimlere neden olur.

Jeneratör uygulamaları için tasarlanmış dizel motorlarda standart olarak ağır tip volan kullanılır. Ancak jeneratör uygulamaları için üretilmemiş kamyon tipi araçlardan çıkan motorlardan güce göre uygun ağırlıkta vlan yapılarak bağlanması gerekir.

Güç tespitine alternatör verimi, alternatör ortam çalışma ısısı güç düşümü, alternatör çalışma ortam yükseklik güç düşümü, dizel motor çalışma ısısı güç düşümü, dizel motor çalışma ortam yüksekliği güç düşümü, dizel motor bir adımda yük alabilme oranı, alıcıların güç karakteristikleri (salt kapasiteli yükler standart alternatörlerle beslenemezler, alternatörlerin ihtiyaçlarını belirleyecek yük oranları devreye girme sırasında önem taşımaktadır. Güç tespitine etki eden faktörleri bu şekilde sıralayabiliriz.


AAP 4200 DE

MODEL : AAP 4200 DE

Standby :
4,5 kVA
Standby :
4,5 kW
Prime :
4,2 kVA
Prime :
4,2 kW
APD 12 E

MODEL : APD 12 E

Standby :
12 kVA
Standby :
9,6 kW
Prime :
11 kVA
Prime :
8,8 kW
APD 12 A

MODEL : APD 12 A

Standby :
11,5 kVA
Standby :
9,2 kW
Prime :
10,6 kVA
Prime :
8,5 kW
APD 16 A

MODEL : APD 16 A

Standby :
15,5 kVA
Standby :
12,5 kW
Prime :
14,5 kVA
Prime :
11,6 kW
APD 20 A

MODEL : APD 20 A

Standby :
20 kVA
Standby :
16 kW
Prime :
18 kVA
Prime :
14,4 kW
APD 33 A

MODEL : APD 33 A

Standby :
33 kVA
Standby :
26,4 kW
Prime :
30 kVA
Prime :
24 kW
AJD 33

MODEL : AJD 33

Standby :
33 kVA
Standby :
26,4 kW
Prime :
28 kVA
Prime :
22,4 kW
APD 40 A

MODEL : APD 40 A

Standby :
40 kVA
Standby :
32 kW
Prime :
36 kVA
Prime :
28,8 kW
AD 220

MODEL : AD 220

Standby :
220 kVA
Standby :
176 kW
Prime :
200 kVA
Prime :
160 kW
APD 250 A

MODEL : APD 250 A

Standby :
250 kVA
Standby :
200 kW
Prime :
230 kVA
Prime :
184 kW
AD 275

MODEL : AD 275

Standby :
275 kVA
Standby :
220 kW
Standby :
250 kVA
Prime :
200 kW
AD 410

MODEL : AD 410

Standby :
410 kVA
Standby :
328 kW
Prime :
375 kVA
Prime :
300 kW
APD 1000 C

MODEL : APD 1000 C

Standby :
1000 kVA
Standby :
800 kW
Prime :
920 kVA
Prime :
736 kW
AJ 1375

MODEL : AJ 1375

Standby :
1375 kVA
Standby :
1100 kW
Prime :
1250 kVA
Prime :
1000 kW
AC 1410

MODEL : AC 1410

Standby :
1410 kVA
Standby :
1128 kW
Prime :
1280 kVA
Prime :
1024 kW
APD 1425 M

MODEL : APD 1425 M

Standby :
1425 kVA
Standby :
1140 kW
Prime :
1290 kVA
Prime :
1032 kW
AJ 1600

MODEL : AJ 1600

Standby :
1600 kVA
Standby :
1280 kW
Prime :
1450 kVA
Prime :
1160 kW
  • AKSA
    ÜRÜN KATALOĞU
  • ürün kataloğu
  • aksa line
  • AKSA
    ve ÇEVRE
  • aksa ve çevre
  • aksa line
  • AKSA
    7/24 HİZMET
  • 7 24 hizmet aksa jeneratör
  • aksa line
Tüm Hakları Saklıdır © 2011, AKSA ANADOLU YAKASI
Arttuel Web Tasarım